Försäljningsvilkor

Nedan finner du information om alla våra försäljningsvillkor, te.x. vad som gäller avseende ångerrätten vid specialbeställningar, betalningsvillkor och leveranser.

Är det något du undrar över eller har synpunkter kring våra försäljningsvillkor är du välkommen att kontakta oss.

Betalningsvilkor

Vi tillämpar förskottsbetalning då en stor andel av våra inkommande beställningar är specialbeställningar samt att värdet på varje enskild order är högt. Således måste fakturor vara betalda innan vi påbörjar en order.

När hela beloppet är oss tillhanda kommer du att få en bekräftelse om detta och i samband med det påbörjar vi arbetet med att färdigställa ordern. Du är välkommen att när som helst höra av dig för att få information om hur långt vi har kommit med din order.

OBS! När arbetet väl har påbörjats, det vill säga i samband med att vi bekräftar inbetalningen, upphör ångerrätten att gälla.

Retur & byte

Du som privatperson har rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Detta ska meddelas snarast, dock senast inom fjorton (14) dagar från att du har mottagit varan.

Vid åberopande av ångerrätten står du som kund för returfrakten samt att produkten ska återlämnas i oförändrat skick i sin originalförpackning. Eventuell värdeminskning debiteras kunden.

Ångerrätten gäller inte för specialbeställningar.
En vara som beställs efter dina särskilda önskemål, till exempel en måttbeställd smart film, undantas från ångerrätten. När du lägger en order på specialbeställda mått samtycker du till att vi skär till dina varor speciellt för dig och att ångerrätten upphör därmed att gälla. Är du osäker på om en vara täcks av ångerrätt och öppet köp så är du välkommen att kontakta oss.

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande:

  • Kontakta oss inom 14 dagar och returnera sedan varan inom 30 dagar efter att du mottog den.
  • Varan ska vara i oförändrat skick, alltså oanvänd och ej förstörd eller skadad.
  • Varan ska vara komplett och i originalförpackning. Delar av varan accepteras inte. Är returen ej komplett kan returen nekas och extra kostnader som uppkommer debiteras kunden.
  • Vid retur tillbaka till oss står kunden för transportrisken om varan skadas. Inga paket löses ut mot postförskott. Säkrast är att alltid spara postkvittot tills returärendet är avklarat.
  • Återbetalning sker senast inom 30 dagar efter att returen ankommit oss, förutsatt att ovanstående punkter följts.

Reklamation

Du som kund har alltid tre års reklamationsrätt på alla våra varor enligt Konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker främst funktions-, material- och fabrikationsfel på de varor du har köpt hos oss. Om du vill reklamera en vara eller inte är nöjd med ditt köp ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden. Du kan också läsa mer hoss konsumentverket. Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna reklamationsnämnden.

När vi fått tillbaka reklamerad vara och konstaterat att reklamationen är giltig kommer vi att kompensera dig genom att

  • i första hand avhjälpa felet
  • i andra hand ersätta dig med en ersättningsvara, eller
  • i tredje hand ge dig en skälig ersättning genom prisavdrag

Vi strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att vi mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på vilken produkt som reklamerats. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden. Du kan också läsa mer hoss konsumentverket. Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna reklamationsnämnden.

Frakt & leverans

Fraktkostnad:
Vi fraktar varorna till kunden utan extra kostnad då vi tar hänsyn till samtliga kostnader när vi ger kunden en offert. En offert från oss är det slutgiltiga priset som kunden betalar. Inget annat tillkommer

Leveranssätt:
När du handlar hos oss kan du välja vilken leveransmetod du föredrar. Vi kommer att försöka möta ditt önskemål så gott det går.

Vi vill alltid att du som kund ska känna dig trygg och nöjd när du gör en affärer med oss, varför vi gärna kommer och skakar hand efter varje avslutad affär.

I vår hemleverans ingår normalt inbärning innanför ytterdörr, men inte avemballering, montering eller bortforsling av gamla varor. Vill du ha hjälp med installation behöver du ange detta i förväg.

Tänk på att paket till utlämningsställen har begränsningar i bl.a. vikt och mått.

Leveranstid:
Leveranstider varierar beroende på vilka produkter du köper. Specialbeställda varor kan ta lite längre tid men normalt inom 5-8 veckor. Du får ett preliminärt leveransbesked när du gjort din beställning. När din vara är producerad får du avisering om leverans (du väljer själv om du vill ha avisering via SMS, epost eller telefon).

Utebliven leverans:
Kontakta oss om du inte fått leverans av din beställning inom den beräknade leveranstiden.

Icke uthämtade varor:
För icke uthämtade varor tar vi ut en avgift på 500 kr. ingen återbetalning sker vid fall då ångerrätten inte gäller.

Installation

Dina produkter levereras färdiga för installation. Du kan göra detta själv eller välja att få allt installerat av oss. Priset för installation varierar bl.a. beroende på t.ex. omfattningen av ordern och produkter. Kontakta oss för ett prisförslag.